Fase jordet dobbeltisolert styrestrøm trafo

Som de fleste vet kan rare ting skje i et anlegg ved jordfeil. Var borti en meget pussig feil i styrestrømmen på en ballastpumpe som hadde jordfeil i en solenoid. Etter videre "forskning" la jeg merke til at ene fasen i sekundærsiden på styrestrøm trafoen, som er av den dobbeltisolerte typen (Noratel), også er koblet rett i jordskinne. Samtlige starter skap fra dette firma har denne utførelsen, og styrestrømmen ligger etter mitt skjønn med jordfeil. Har kontaktet både DNV og konfrontert firmaet i saken, men ikke fått noe fornuftig svar.

Hva mener Dere om dette?

Det høres også ut for meg at her har ikke leverandøren eller bestiller tenkt over at fordelingssystem har noe å si i spesifikasjonen her.