Personlig utleie

Hei.

Hvor mye koster det for et firma å leie inn personell? Kost pr time osv? (elektrikere)

Tanken er å leie meg selv ut til div prosjekter som elektriker. Lurer på hva jeg kan forvente å fakturer til innleier. Ønsker å gjøre dette selv, og unngå bemanningsbyrå.

Alt ansvar med hensyn til innleie, som beskrevet i Arbeidsmiljøloven og fek, hviler på innleier.

Hvilken pris innleier er villig til å betale har jeg ingen mening om.

Om du ikke er registrert installatør, så kan du glemme hele greia. Ikke lov å drive direkte innleie av elektrikere uten installatør.

Alternativet er prosjektansettelse, men da er du lønnsmottaker. Kan nok ikke forvente å få stort mer enn de fast ansatte utenom hvis du er sinnsykt god.

Hei

Har det kommet noen endringer her? Får inn i mellom informasjon om at det er kommet ny lov om at det ikke er lov å leie seg inn til andre selskaper uten å ha installatørpapirer. Eller at selskaper, med installatør, ikke har lov å leie inn eksterne elektrikere med fagbrev uten installatørpapirer. Men som du sier så hviler hele ansvaret på innleier uansett. så ser ikke poenget med at alle bedrifter/enkeltmannsforetak må ha installatør for at en skal kunne leie inn fra disse firmaene?

Takk for svar.

Men tanken er å leie meg til et elektrikerfirma. (en installatør)

Opplever at el-firmaer leier personell til større prosjekter. (midlertidig ansatt) Vil tilby min arbeidskraft uten å gå gjennom et bemanningsbyrå / behov for fast ansettelse. Hvor innleier står ansvarlig for prosjektet.