Fukt/kondens i Ex-lysarmatur

Ved funn av fukt/kondens i lysarmaur,koblingsbokser o.l , når vil det være det være påkrevd å koble ut utstyret?

Scenario : 1 stk relativt nymontert LED-lysarmatur montert i Ex-sone 1, som har kondens på innsiden av lampedekselet. Dette er en nødlyslampe med internt batteri. Vår vurdering er at den ikke vil representere en tennkilde med det første og vil selvfølgelig bli byttet/reparert snarest. Ved utkobling av denne lampen vil vi også koble ut flere nødlys, noe som ikke er ideelt. Finnes det et fasitsvar på dette?