Hehe... joda, det skal bli fint der, men ikke fullt så fint :-) Tror heller ikke hengelampe er så stas om den dunker nedi biltaket hver gang man skal inn og ut... Derimot på garasjeloftet kan det fort bli noe koseligere. Blir nok de armaturene jeg har og PR lagt i kanal i selve garasjedelen. Tenker det blir riktig så bra selv om det kanskje ikke der det peneste. Men, men.. det er ikke alltid man får i pose og sekk her i verden. Skal benytte 10 stk. armaturer totalt, så det blir sikkert lys nok. Man ser ikke bedre med årene, så tror ikke det kan bli for mye lys.
Dette er en garasje. Gjentar, er en garasje!
Er det skrudd fast så er det fast montert. Er det over stikkontakt så er det ikke fast tilkoblet, ellers er det fast installasjon.
Typisk krever slike lamper jording, da kan ikke PL ledning brukes.
List med teip bruker man ikke der det kan bli kaldt, som i en garasje. Vil lettere løsne.
Legg PR og bruk en lampe som er grei å bruke.
Denne lampen er ikke klargjort for jording. Som tidligere nevnt, går jeg nok for PR i kanal. Kanalen kan fint sikres med noen skruer i takplatene, gjerne i tillegg til evt. tape. Garasjen er isolert og kommer til å ha en lunk året rundt, så jeg er uansett ikke veldig bekymret for at kanalen kan ramle ned som følge av lim som slipper i kulda.
Hei. Joda, kommer til å ta høyde for både meg selv og evt. senere eier. Derfor skriver jeg at kabelkanalene fint kan sikres med skruer. Jeg pleier å ta litt i istedenfor å ligge på kanten. Det er også sannsynlig at jeg kommer til å gå for en annen type armatur for å være på den sikre siden, siden disse mangler både montasjeanvisning, jordklemme og merking for dobbelisolert. Ikke greit å forholde seg til sånt.
Og; er automatiker, og har papirene i orden for å installere i egen bolig og fritidsbolig. Det er naturligvis ikke det samme som at man ikke kan støte på tilfeller med tolking osv., og jeg har såpass respekt for dette at jeg heller spør om det er noe jeg føler er i gråsonen istedenfor å bare ta en sjanse.