Ved rehab av bolig, alt innvendig renskes ut, kun inntakskabel igjen. MÅ vi da sette opp TKS ihht 399 på utsiden av huset?
Viser også til dette fra NEK400.no FAQ : Dato 14.03.2018 Spørsmål
"Denne (utklipp) går litt igjen som svar i diverse spørsmål:«NEK400s henviser til NEK 399-1. Dersom det erklæres samsvar iht. NEK 400 må NEK 399-1 følger med mindre man tar avvik. Avviket må i så fall dokumenteres med en løsning som er sikkerhetsmessig minst like god»Hvilken sikkerhet er det som er så god i 399 vs gamlemåten?"
Svar
I NEK 400:2018 er dette moderert og den enkelte installatør må foreta sin egen vurdering.