Nødstoppbryter ettermontering

Hei, jeg ser på ettermontering av en nødstoppbryter til en liten motor på 2amp. Og det jeg lurer på om det er en godkjent løsning å sette nødstoppbryter i serie etter effektbryter/hovedbryter? Jeg kan ikke se at dette ikke bør være en godkjent løsning, men jeg sliter med å finne et egnet produkt for Ex sone og derfor dukker spørsmålet opp om dette ikke er en godkjent løsning?

Skal bryteren stå i Ex sone må den være i Ex utførelse. Det finnes mange nødstoppbrytere på markedet, typisk i Ex db eb utførelse for Sone 1 og 2. Hvis du googler “Ex db eb emergency switch” regner jeg med du finner mange.