Velger å spørre her da jeg opplever ulike fortolkninger av regelverket rundt dette.
Jobber som faglig ansvarlig i dag, men vurderer en ny 100 % stilling i en annen bedrift som ikke driver med elektro. Jeg ønsker da å starte min egen installatør- virksomhet ved siden av for å kunne holde elektrokompetansen min ved like, samt å kunne ha muligheten til å utføre litt installasjonsarbeid på kveldstid og i ferier når det passer meg.
Jeg blir den eneste ansatte i selskapet som selvsagt registreres i elvirksomhetregisteret.
Er dette ok og innenfor lovverket? :)