Modifisering av ex-utstyr

Det har blitt modifisert en varmer på fuelgas hos oss.

Opprinelig er det en ex-heater med et termocouple-element integrert i heater, elementet ligger mot 158bars gasstrykk og er vanskelig å bytte grunnet innføringen i heater.

Elementet ble da tatt ut av drift og det ble montert et element utenpå heater.

Spørsmål: Slik eg ser det, så har vi modifisert et ex-utstyr. Er det ikke bare produsent av ex-utstyret som kan gå god for en modifisert løsning?

Dette er helt klart en uautorisert modifisering som vil kunne påvirke temperaturklassen på utstyret.

Dette kan godkjennes av produsent eller godkjent/ sertifisert Ex verksted og gjøres i henhold til IEC 60079-19.