Hei. Søker erfaringer fra soneklassifieringer i forbindelse med oksygen anlegg. Noen sonekart å henvise til f.eks på enn nett link ?
-100% Oksygen i rør
-Trykk ca 1-2 bar
-Temp. - 20C - +40C
Hei. Søker erfaringer fra soneklassifieringer i forbindelse med oksygen anlegg. Noen sonekart å henvise til f.eks på enn nett link ?
-100% Oksygen i rør
-Trykk ca 1-2 bar
-Temp. - 20C - +40C
Hei Stig Andre,
Kjenner ikke til noen sonekart for oksygen, nå er ikke oksygen i seg selv en brannfarlig gass, men gjør at det i området med forhøyet oksygennivå gir økt antennelighet for andre brennbare stoffer, og dermed økt risiko for brann. Så jeg ville gjort en risikovurdering på hvor man evt. kan få lekkasjer av oksygen (flenser, koblinger, etc.) og sørget for at det ikke er brennbare materialer i disse områdene, og at det ikke er varme/ gnister/ åpen flamme, og sette opp varselskilt. Legger ved link til sikkerhetsdatablad for oksygen under.