Strømsøyle uten barnesikker stikk

Hei.

Kjøpte nylig en stikkontakt søyle i norsk nettbutikk til utebruk (ip44) med uttak uten barnesikring. Produktet er tysk. Er det lov å selge eller montere dette i det hele tatt i norske husstander?

Planen var å bruke dette i ett drivhus, men tviler på denne kan brukes i det hele tatt i noen norske installsjoner.

Har ekspertene her noen klare svar?

Denne er ikke tillatt i BA2-områder.
Dette følger av Tabell 51A - BA2: Områder tilgjengelige for barn.
I barnehager, barneskoler, boliger ol.
Utstyr med kapslingsgrad høyere enn IP2X.
Stikkontakter skal ha beskyttelse minst IP2X eller
IPXXB og med tilleggsbeskyttelse (barnesikring) i
samsvar med NEK 502.