Hei! Hva er forskjellen på for eksempel et overbelastningsvern på 40A og en automatsikring på 40A? Har overbelastningsvernet annen karaktrestikk? Eller er det at overbelastningsvernet tåler høyere kortslutningsstrømmer?
Du mener kanskje OV-vern? Dette er et selektivt overstrømsvern/kombivern, som beskytter mot både kortslutning og overbelastning. Det egner seg godt som hovedvern f. eks. i en bolig, og har god selektivitet mot vanlige automatsikringer som benyttes til forbrukerkurser.