Ved aus-arbeid eller arbeid nær/ved spenningsatt anlegg, står det i forskrift at vernesko skal være isolerende. Hva med vernesko som er merket ESD? Noen som har litt info rundt dette?
Hvor finner du forskriftskrav til isolerte sko?
Sko merket ESD er for øvrig ikke isolerte for beskyttelse mot elektrisk sjokk.
Hei Hans Olav.
Du har helt rett, ingen forskriftskarv. Blandig av notater og litt for ivrig. Takk for svar.