Har en eldre bolig der jeg skal sette opp tilknytningsskap, nytt sikringsskap, underfordeling i garasjen og elbillader. Har vært i kontakt med Eaton for å bytte til Eaton-automater. Problemet kom når jeg kontaktet det lokale E-verket og fikk oppgitt ikmin: 0,43kA og ikmaks 0,7kA.
Jeg har lyst til å montere en 40A B Elementautomat som går ut til underfordelingen i garasjen. Som igjen skal gå til elbillader, men med 20 meter kabel 4G10 kvadrat til garasjen blir ikmin for liten. Skal montere elbillader på denne kursen, så kan ikke montere jordfeilvern type A forran type B.
Det samme problemet vil jeg få med de andre kursene ved å montere Xdigital sikringer som har en i5-verdi på 10 X in, men da er det med jordfeilvern. (Men som elektrikeren jeg er har jeg lyst på Xdigital modellen til Eaton)
På kursen til garasjen kan jeg da sette opp jordfeilvarsler?
På resterende kursen kan jeg ta utgangspunkt i jordfeilstrømmen som IKmin?
Kan jeg klage på dårlige kortslutningsverdier?