Det er kun krav til niter/endehylse på mangetrådet kabel, men ser ofte at niter benyttes på flertrådet PN i sikringsskap og automatisering.Hva er meningene rundt dette her, er det bedre/nødvendig?
NEK 400:2018 beskriver følgende i avsnitt 526.8.1:For å beskytte mot splitting og adskillelse av mangetrådede ledere, fintrådede ledere og veldig fintrådede ledere, skal det benyttes egnede tilkoblingsklemmer eller sørges for riktig behandling av lederendene.
For flertrådet PN, som for ovennevnte, er det avgjørende å få gode/varige tilkoblinger. Montasjeanvisning fra utstyrsprodusent er viktig i denne sammenheng.