Hei. Er på et stort helsebygg fra 2010 hvor mange av undertavlene er i ip2xc utforming med deksler og alt på stell utenom kabelgjennomføringer som er et stort hull i topp av tavle.Skal sies at der er et eget felt i tavle hvor de kommer ned.Tavle står i en egen branncelle, med låst dør. Er litt i tvil om detter er greit. Bør jo være i ip2xc som resten av tavle,men tavle produsent har kanskje egne krav for dette? Noen meninger der ute? Tavle er i utgangspunktet usakkyndig betjent
Det avgjørende her, med tanke på usakkyndig betjening, er at kravet til beskyttelse mot berøring er ivaretatt. Krav ved bokstav C følger av Tabell 3A-3 i NEK 400:2022: Sylindrisk testdor med diameter 2,5 mm og lengde 100 mm skal ha tilstrekkelig klaring til farlig del.